Thursday, 27 October 2011

Tuesday, 25 October 2011

no title . kau bace kau tau lah :)

hahh . sejarah ~ tak tido langsung ari niee . hahh . hebad . #bangge cked *tingtong gax snanye . heheh :)) 
tension ouhh . lepas satu satu lagi masalah datang . haih . penad lha ceni :(( . ta tau nak buad ape . hanye mampu cry . hurm . sad arkh . ta tau nak ngadu kat sape . blog nie je ler~
mode :: saket pewot yang mcm chipsmore kejap datang kejap tade+saket pale+sedih sampai mate lebam+tension+badmood 
whaa . mcm yb plak kan . hahah .
arrggggggggghhhhhhhhhhhh ! tension !

*oke . ini muke stress . tapi bukan aku . nie gamba katon jee . 
haha :))

azan berkumandang suda . that's all . baii !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Sunday, 23 October 2011

kOrang , tolOng ckEd bOle ?

hai korang :))
sehat ? ade hajat niyh .
mntak tolong cked bole ?
ade tip tak nak hilangkan sakit perut ?
*tibe tibe je kan ?
huk3 . share r cked . tnga saket perot niyh . sejak kbelakangan dalam mggu niyh asyek saket perot jee . tak senang betol .
makan ubat macam macam kot .
tak berkesan . 
huh ! damn it .
:((
kenape eyh ? 
help me pliss~


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 22 October 2011

Friday, 14 October 2011

dengarkan :)) *likedissong


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

ya allah . mintak mintak lah keputusan yang aku buad niee betol . 


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Monday, 10 October 2011

~BELAJAR daripada PENSIL~



seorang anak bertanya kepada ibunya yang sedang menulis surat . 
" ibu menulis tentang pengalaman kita ya ?"
pertanyaan si anak , si ibu berhenti menulis dan mendapatkan anaknya dan berkata , 
"ibu sedang menulis tentang kamu tapi apa yang lebih penting daripada isi tulisan ini ialah pensil yang sedang ibu gunakan . ibu amat berharap kamu bakal menjadi seperti pensil apabila dewasa kelak . "
si anak yang tidak puas hati terus bertanya . 
"apa keistimewaan pensil tu ? bukan ke ia sama macam pensil yang lainnya ? "
sambil tersenyum ibunya menjelaskan hal sebenar .
"pensil ini mempunyai 5 kualiti hidup yang jika diamalkan selalu pasti membuat hidup kita tenang .. "

 KUALITI PERTAMA
(pensil mengingatkan kamu untuk bersyukur)
*pensil takkan bergerak sendiri tanpa seseorang itu mnggerakkannya . pergerakan manusia itu dibantu oleh kudrat yang dikurniakan tuhan . tanpa kudrat itu , kita takkan mampu berbuat apa apa . sebab tu , kita harus bersyukur atas segala nikmat sama ada kecil atau besar atas apa yang dikurniakan . pensil turut mengajar kita tak mampu hidup sendiri tanpa ada bantuan .

 KUALITI KEDUA
(pensil memberi peluang memperbaiki kesilapan)
dalam proses menulis , adakalanya kita terpaksa berhenti dan gunakan pengasah untuk menajamkan pensil sebelum boleh terus menulis . semasa diasah , si pensil ini akan merasa sakit dan menderita . sama juga macam kehidupan kita . tak semudah apa yang kita harapkan . kadangkala kita juga terpaksa berhenti dan melalui pelbagai kepayahan dan penderitaan . tapi jangan sesekali kita cepat mengalah kerana jika kita berusaha memperbaiki kelemahan itu , pasti kejayaan akan datang menghampiri .

 KUALITI KETIGA
(pensil memberi kita peluang mengubah kesalahan)
tulisan yang salah dihapuskan dengan pemadam . ia mengajar kita bahawa melakukan kesalahan dalam hidup ini bukan perkara yang memalukan dan harus dikesali . setiap orang belajar daripada kesilapan yang pernah dilakukannya . ia membantu kita untuk terus berada di landasan yang betul .

 KUALITI KEEMPAT
(tulisan yang cantik dipengaruhi oleh apa yang ada didalam pensil , bukan bahagian luarnya)
bagi memastikan tulisan itu cantik dan jelas , apa yang penting adalah kualiti karbonnya , bukan hanya bergantung pada cantik atau tdak luaran pensil itu . sama juga dengan manusia , kecantikan seseorang itu menyerlah daripada hatinya . jika mempunyai sikap dan personaliti yang baik , maka zahirnya juga akan turut kelihatan cantik . sebab itu , sentiasalah berusaha untuk menyemai sikap sikap positif dalam diri .

 KUALITI KELIMA
(pensil selalu meninggalkan tanda)
tulisan yang salah dan dipadam selalu meninggalkan tanda . seperti juga dalam kehidupan , kita harus sedar apa pun yang kita buat dalam hidup ini pasti meninggalkan kesan . justeru , sebelum melakukan apa apa tindakan yang kurang baik , fikir dulu agar tak mendatangkan kesan buruk dimasa hadapan . 

 everyone jadilah macam pensil :))


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 8 October 2011

ohh mr. ladybug !


i want you to know that i miss you a lot mr. ladybug :((


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Thursday, 6 October 2011

aww ! awek cun tuee . .

hye peeps ! assalamualaikum . salam sejahtera .
ari niee nak share 9 tips melawa gaye awek cun . simple jerr . hahh . sesape yang rase diee girl tu bole cube . piwwitt . hehe .
jom jom bace sini :))
mule mule jadikan ghaddul basor (menundukkan pandangan) sebagai hiasan mata korang , insyaallah mata korang akan semakin bening dan jernih .
2nd , oleskan lipstik kejujuran pada bibir korang , pasti korang nampak semakin manis . *bukan manis gulagula yerr*
then , gunekan pemerah pipi korang dengan kosmetik yang diperbuad daripade rase malu yang dijual di salon iman . *lebih jimat dan tiada kos*
4th , hiasilah kedua belah tangan korang yang lembut tuee dengan gelang tawaduk dan jari jemari korang dengan cincin ukhwah
5th , pakailah anting anting mustami (pendengar) yang taad kepade allah swt dan rasulNya , korang mesti tampak anggun . aww !
seterusnye , jangan lupe tiap hari pakai sabun istighfar yang menghilangkan semua dose dan kesalahan yang penah korang buad .
hiasi rambut korang dengan tudung mahkota yang menghilangkan ketomba pandangan boys yang merbahaya . upps .
haa . . lengkapkan diri korang dengan sebaekbaekk kalung iaitu kalung kesucian .
last sekali bubuh bedak kat wajah korang dengan air seri wuduk , nescaya wajah korang akan berseri seri pade pandangan manusie dan di akhirat kelak .
selamat mencube !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Wednesday, 5 October 2011

wat is C.I.N.T.A ?

C : ceritera 2 hati , bertemu tanpa dirancang . berkasih tanpa diduga , tiba2 dalam hati wujudnya perasaan sayang yang terlalu sukar untukk digambarkan serta dinyatakan , namun yang pasti itulah cinta ..


I : impian sebuah perhubungan .. pastinya segala yang diimpikan adalah indah belaka , biarpun ada kalanya bukan mudah untuk digapai .. bukan untuk digalas dan diredah , namun kuasa sebuah cinta mampu mengatasi segalanya ..


N : nur yang menerangi cinta yang terjalin .. wajah , hidup dan segalanya dirasakan terang .. kerana kehadiran insan yang bernama kekasih ..


T : tulus ikhlas dalam meluahkan rasa sayang .. tade rasa sangsi dan tade rasa gusar , untuk menyatakan dialah satu2nya pilihan hati ..


A :aku dan dia .. agar hubungan terus direstui hingga berakhir dengan sebuah ikatan yang suci ..


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Sunday, 2 October 2011

pAtAh hAti ?

assalamualaikum .
mud baex kord .
aku nak share sumtinx .

*CARA ATASI PATAH HATI*

1st : percaya pada takdir
bile 'bekas kekasih' memutuskan untuk memilih orang lain , ajar diri korang untuk mempercayai bahawa dunia belom berakhir lagi ! pujuk diri dgn mengatakan bahawa diee tu bukan yang terbaik untuk korang . yakinkan bahawa tuhan memiliki rencana indah lain untuk korang .

2nd : relakan 
mencintai seseorang bererti korang harus siap sedia untuk relakan diee tu terus bahagia dan bersedia untuk kehilangannya . bile diee tu menyatakan bahawa diee tak rase bahagia bile dengan kitee , jangan la pakse segale tok stay ngan korang . 

3rd : lupakan
teori memang tak semudah praktikal . tapi saat diee putuskan untuk tinggalkan korang walaw atas alasan ape pun , korang kene terus mengajar diri untuk lupekan diee . awalnye memang susah gile kan ? ape kate korang sibukkan diri dgn pelbagai aktiviti yang positif di luar sbg usaha untuk lupekan diee .

4th : ambek hikmahnye
pengalaman adalah guru terbaek untuk diri kitee . jadikan pengalaman ini sbg satu pengalaman yang berharge untuk korang . ambek hikmahnye n pastikan mase korang mulekan hubungan baru , hal hal cm tue tak berulang oke ?

5th : be nice
korang kene teros berbuad baek mase korang berhubungan dgn sape sape pun . tingkatkan harga diri n teluslah dalam p'hubungan . korang mesti akan lebih dihargai oleh individu baru kelak !

k lah . itu jer . bai !



thankie sudi bace ツ suke ? click like !