Friday, 23 December 2011

untuk kau dan kau

mengertilah kau siang dan malamku
dan tangis tawaku
kau semua hidupku
pandanglah aku
pandanglah hatiku
aku tak mampu melangkah tanpamu
bukanku tak punya harga diri
tapi dirimu begitu bererti
kaulah nafasku engkau harga diriku
MENGERTi AKU...







. HARGAiLAHAKU .


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Wednesday, 21 December 2011

yeay !

yess ! surat PLKN da sampai . haha ! suke gile aku ~


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Monday, 19 December 2011

penantianku

sabar~taklame dah . seminggu je lagi :))

Begitu banyak kebaikan yang akan diterima oleh mereka yang sabar. Orang yang sabar memiliki kepribadian yang kuat. Mereka yang menang melawan hawa nafsunya. Mereka memiliki ketenangan jiwa sehingga berbagai ujian dan cobaan tidak membuatnya jadi stres atau depresi. Berbagai ujian itu justru membuat keimanan dan keyakinannya akan kasih sayang Allah semakin bertambah. Ada beberapa hal yang bisa dilakukan agar bisa bersikap sabar.

1. Berbaik sangka kepada ketetapan Allah
Ketika ujian dan cobaan datang menghampiri, baik ujian kebaikan maupun keburukan, yakinlah bahwa apa yang menjadi ketetapan Allah adalah baik untuk diri kita. Itu karena Allah Maha Mengetahui, sementara pengetahuan manusia masih sangat terbatas. Kita tidak pernah tau hikmah dibalik ujian dan cobaan yang diterima sebelum menjalaninya. Karena itu, berbaik sangkalah kepada-Nya dan ketahuilah bahwa ujian dan cobaan yang datang tidak akan melebihi kemampuan kita menanggunnya karena Allah Maha Pengasih dan Penyayang pada semua hamba-Nya.

2. Ridho pada ketentuan-Nya
Terimalah semua ketentuan Allah yang berlaku pada diri kita dengan lapang dada sehingga jiwa kita menjadi tenang. Ketenangan jiwa ini akan memudahkan kita menemukan jalan keluar dari setiap persoalan. Ketika kita telah ridho dengan ketentuan-Nya, Allah pun akan meridhoi kita. Jika Allah sudah ridho, pertolongan-Nya tinggal menunggu waktu.

3. Berusaha dan Berdoa
Sikap yang baik dalam menerima ujian adalah bersabar. Bersabar bukan berarti diam tanpa melakukan apapun. Bersabar adalah bergerak. Ketika kita telah menerima ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah dengan ridho, yakinlah pada diri kita bahwa ujian ini pasti ada ujungnya. Setelah kesulitan pasti ada kemudahan. Ini sesuai dengan firman Allah dalam Al-Qur’an dan janji Allah pasti benar. Bersabar adalah bergerak dalam koridor jalan yang diridhoi Allah, menjemput hikmah yang ada di ujung jalan ujian yang kita jalani. Sementara itu berdoa adalah pendamping usaha yang harus kita lakukan, memohon hanya kepada Allah karena Dialah yang memberi ujian dan dari Dia pulalah jalan keluar itu datang.

4. Yakin dengan pertolongan Allah
Pertolongan hanya datang dari Allah, bukan dari yang lain. Bermohonlah hanya kepada-Nya dan bukan pada yang lain. Tidak ada yang tidak mungkin bagi-Nya. Jika ia berkehendak, segalanya bisa terjadi. Karena itu, mendekatlah kepada-Nya. Yakinlah bahwa pertolongan itu pasti akan segera tiba.

5. Terus berlatih agar menjadi pribadi penyabar
Bukan hal mudah menjadi pribadi yang penyabar. Meski demikian, kita tidak boleh mudah menyerah. Ingatlah, begitu besar ganjaran dari Allah bagi orang yang bersabar. Jadi, teruslah berlatih walau lelah. Perlu kita ketahui bahwa puasa adalah sarana efektif guna melatih kesabaran, menahan keinginan, dan menundukan hawa nafsu. Mudah-mudahan, perlahan akan tumbuh bibit kesabaran dalam menjalani kehidupan.
Rasulullah SAW bersabda, “Barangsiapa yang selalu melatih dirinya untuk bersabar, Allah akan membuatnya menjadi penyabar.”

BE STRONG !



thankie sudi bace ツ suke ? click like !

D I A . .

video


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Sunday, 18 December 2011

:))


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

love you friend !

maybe betul kau cakap . ni balasan tuhan k0t untuk aku . tak0t jugak kau cakap pasal akhirat tadikk :) . ape makne cinta dalam al-qur'an erk ? s0ry aku ta dapat jawab s0alan kau tue . aku cari nanti kay . hee . kau memang baik . yess ! real lah . taktipu . jarang jumpe kawan cam kau . huhu . untunglah kan ^^V . aku pikir2 kenn,,nyesal gak la ngan jalan yang aku pilih niee . tapi nak buat cmane . mase bukannye b0le undur pun kan ? :) . aku tahan dan tahan . aku redha dengan ape yang aku terima . yeahh . maybe nie lah mase nye t0k aku rase cmane kau rase dulu kan ? memang sakit . aku mintak maaf sangat-2 kat kau ehh . janji lepas niee takbuad lagi :D . tak kus0t-2 da macam dulu . kau kuat giler kan ? kalau aku mesti da jadi hampir-2 nak gile pasal masalah kau . kesiannye =.= . h0pe kau tak alami dah ape-2 yang kau pernah lalui sebelum niee kay . aku tau kau kental . hehe . tabikk lah ! thanks f0r y0ur advice . aku ternanges jugakk tadikk . wahh . sedar le tew . aku cube lagi 0key ? tysm . key gudnite . bai~


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 17 December 2011

assalamualaikum reader's .

heyy . lame tak hapdet . [lame ke ?] hehe . rindu tak ? rindu tak ? tak ? ish . takpe~ aku rindu bl0g t'sayang aku niee . hehe . k0rang sehad dakk ? hurm . aku demam -.-' . mule2 parents aku , then aku pulakk . saket tekak batuk makin menjadi2 6paknye . huhu :(( . bile nak baex niee . ubat da habes aku telan . hee . dasat kan ? aku baru balik dari pahang . huu~ balik ary . penad chuii .
datang pulakk headache aku . ad0yy . nyampah hahh ! buad2 larat je hadap lappy niee . hehe .
ekceli aku taktau nak create hape . haha . b0ring niee . takde sape nak text aku ker ? wuwu~
k lah . ase cam nx tid0 . gudnite all .
kbai !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Wednesday, 14 December 2011

hari nie 14hb


mcm da plan je kan ? okey . tak sangke bole ckp mcm tue .
MENCINTAI TAK BERERTI MEMILIKI .
sabar separuh drpd iman . huh . tabahkan hati :))





thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Monday, 12 December 2011

Thursday, 8 December 2011

ehh betul ker ?

Setitik air mata perempuan jatuh kerana lelaki yang
disayanginya , lelaki itu akan disebat dengan tulang
rusuk perempuan sebanyak 100kali di akhirat kelak..

# Maka janganlah kamu wahai kaum lelaki
... membuat perempuan menangis keranamu :)

( betul ker , kecian la plak ) hahahaha , amik kawww sbb tiap2 ary aku nanges sbb kaww... kau suke kan kalu aku nanges kan ?kan ? :P

kalau lelaki nangis sebab perempuan pulak cemane erk ? =.='


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

bile taktau nakbuad ape

awakk , kite bahagie dapat kenal awak .
dari mule kitee kenal , yang paling kitee takbole lupe time kitee usya usya awakk .
:)) kitee suke tengok awak maluu . haha .
sebelum tu kitee tak pena pun berani nak usya usya lelaki . hehe . awakk je la . sebab awak nampak segan segan je ,,
semue tu kenangan ken ? lepas nie dha tak dapat dha rase cam tu kan ?
tak sangke kejap jer da nak habis sekolah .
nanti mesti rindu . urm . sedeyy :(
wuwu~
i keep it in my mind >.< !
tadi boring boring kitee menung lame tau ! denga lagu . layan gile lah kan . tibe tibe teringat pasal awakk .
yelah . rindu ,, sedih lagi . aiseh . taksukelaa .
banyak yang kitee pikir . kitee mungkin bahagie sekarang .
mungkin jugak sedih walaupun kitee senyum selalu .
*awakk ape tau ken ? haha .
tapi kitee tak tau la bahagia nie akan terus bahagia ataupun akan bertukar menjadi derita .
kitee jugak tak tau bahagie yang kitee rase nie diredhai Allah ke tak .
kitee ingat lagi dulu kitee ade rancang macam macam .
yeah . dengan kate kate awak tu kitee tambah yakin untuk menyayangi awakk . <mungkin awak dah tak ingat> .
semuanye tampak indah . kitee makin percayekan awakk .
awakk ingat lagi tak dulu kitee selalu text . <takde la selalu sangat>
bestnye . berbunge bunge hati kitee . hee ;D
takpena pun gaduh kan ?
nak lagi :(
sekarang kitee da upgrade . haha . da laen :(
perasaan pun da laen .
hurm . bile pikir tentang awakk , asyek nak nanges jer < memang nanges >
sedih laa awakk .
makin lame makin banyak kekangan untuk kitee hepi tiap hari .
kitee memang banyak salah ngan awakk . kitee seda .
kitee takpandai jage hati awakk . cakap maen lepas je tanpe pikir perasaan awakk .
tadi ternanges lagi . lame tunggu awakk . call takdapat . opp henfone le tew .
kitee ingat da tido . takpee . urm . rupenye~.....
sampai hati awakk .
kitee da bagitau da kat awakk pasal kitee opp henfone tu .
apelah salahnye awak reply mesej kitee ?
oke . takpe . kitee tau salah kitee lagi banyak .
sabar kan separuh daripade iman . kan ? :))
yeah . tahan .
ekceli kitee rindu giler kat awak tau ? huhu :(
awakk bukan kesa pun kan .
risau jugak pasal awakk . tapi kitee think positip jer ,
janji awakk macam macam tu taktau lah boleh tertunai ke tak kan .
kitee tunggu . pasal kitee sayang sangat kat awakk . kitee nak percaye kan awakk .
ape ape akan jadi nanti kite pasrah . anyway kitee da usaha kan awakk ?
kitee berharap sangat sangat pade awakk . jangan kecewakan kitee erk ?
kitee tau awakk tak sanggup pun nak bagi kitee kecewa . kan ?
terime kasih awakk .

#macam cpy & paste ?? HAHA !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Monday, 5 December 2011

haish =,='
misteri betul !
sape erk yang post kt shoutbox aku tanpe link tuh ?
aku nak tau~
ape korang maksudkan .
aku betul-2 xtau .
ish ! 


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 3 December 2011

tekad !

ya allah..aku tak mampu . .
aku tak kuat . .
menyesal~
only U know everything .
help me God . .
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari (hal yang) menyedihkan dan menyusahkan, lemah dan malas, bakhil dan penakut, lilitan hutang dan penindasan orang."
: hari yang sepatutnye aku hepi jd hari yg menyedihkan .
: i'm not perfect :


ending~~


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

gagal lagi nd mybe ini yang terakhir :'(

KECEWA* ?
> saat kau kecewakan seseorang .

*MENANGIS* ?
> ingatlah saat kau buat seseorang menangis .
...
*SAKIT HATI* ?
> ingatlah saat kau sakitkan hati seseorang .

*DIPERMAINKAN* ?
> ingatlah saat kau permainkan hati seseorang .

*TIDAK DIENDAHKAN* ?
> ingatlah saat kau buat tak endah seseorang .

#COMPLETE !
>SETIAP PERBUATAN (sedar or tidak) PASTI ADA BALASANNYA.
>KAJI DIRI SENDIRI KAJI PERBUATAN ANDA & JANGAN SALAHKAN TAKDIR MAHUPUN YG MAHA ESA !!!!renung2kn dn slamat beramal.....!!!!


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Thursday, 1 December 2011

huhu :((

bangun pagi'pagi sedih plakk yang aku rase :((


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 26 November 2011

nice day




aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada Ilahi
tuk satukan kami di surga nanti
tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia..


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Wednesday, 23 November 2011

fon berdering =.='

08:08 pm
23 Nov

tengah dok bermesej mesej tibe tibe ade orang call . huh ! kaco line betol . di skrin tertera lah name sorang budak kecix nieyh . 2 3 ari nie sering contact aku . adeyy . nak hape lha budak nie .
aku pun jawab . lahh . bising ya amad . 

dia : hello .
aku : (senyap)
dia : hello . uit .
aku : hello . herm . (tak de mud nak cakap ) 
dia : peksa ok ?
aku : (dengan acuh tak acuh jawab) tak . .
dia : nape ? susa ea ? (dengan manjenye . huh !)
aku : ye kot . 
dia : oo . aku ade bende nak cakap nie .
aku : ape die ?
dia : cmane aku nak cakap ea . erm . ko tolong lah jawab . karpel nak tak ? aku suke ko.
aku : ko nie gile ke ape . 
dia : erm . nape . bole laa . tolong laa . aku bagi ko mase tok pikir .
aku : (senyap . dalam hati .=ya allah budak nie . tak padan ngan kecix . baru darjah 5 .)
dia : uit . tolong la . tolong la .
aku : weyh . ko nie gile er ? aku da ar tengah peksa . dah la . busy !
(terus letak)

die call lagi . lebeh 10x kot . apehal laa budak nie . nak kapel skalipun cari le yang baye baye ke . nie aku form 5 . die 5 year . hahh . adedeyy . ade jugak budakk ceni . malu hakuh !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

huh ~

alhamdulillah . paper maut suda lepas . lega . . hahah . enta hape yang di jawab tah . haih . ADDMATH . suke ? erm . . tunggu paper laen pulakk . tak sabar nak habis kan . yuho0 ~ 


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Monday, 7 November 2011

helLO !

hello . weyyh ! sedih hahh . . tade sape na pujuk kerr . hikhook =.= . kesian aku . hihi . bosan lah ! bai


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Tuesday, 1 November 2011

release tension :))



jom kita main 1 permainan
bergelak sebentar atau senyum sejenak. release tension~
i) Pilih bulan kelahiran anda:
Januari - Aku cinta
Februari - Aku gigit
Mac - Aku belasah
April - Aku peluk
Mei - Aku terhantuk
Jun - Aku terpegang
Julai - Aku menari dengan
Ogos - Aku pergi dating dengan
September - Aku lambai dekat
Oktober - Aku muntah depan
November - Aku terkentut dekat
Disember - Aku terpijak


ii) Pilih nombor hari jadi anda:
1 - Mak aku
2 - Komputer aku
3 - Babun
4 - Garfield
5 - Musuh dalam selimut aku
6 - Gangster
7 - Kambing aku
8 - Ramli
9 - Driver Van mayat
10 - Tapir
11 - Kawan baik aku
12 - Nenek tua
13 - Taik kucing
14 - Semut
15 - Lee Chong Wei
16 - Mak Mertua aku
17 - Mak tiri aku
18 - Girlfriend aku/ Boyfriend aku
19 - Makcik kantin
20 - Stone Cold
21 - Apek tue
22 - Halimah Jongang
23 - Spongebob
24 - Tok Kadi
25 - Bapuk/Maknyah
26 - Kawan aku
27 - Raja Lawak/Akademi Fantasia
28 - Jiran aku
29 - Orang gila
30 - Justin Bieber
31 - Awek cun/ Jejaka tampan


iii) Pilih warna baju yang anda pakai skrg:
Putih - Sebab aku perasan cantik/hensem
Hitam - Sebab aku suka gay/ lesbian
Pink - Sebab aku suka kentut
Merah - Sebab mak aku suruh
Biru - Sebab aku berak sepah-sepah
Hijau - Sebab aku baik hati
Ungu - Sebab aku cemburu
Kelabu - Sebab bomoh suruh
Kuning - Sebab suka hati aku la
Oren - Sebab aku baru putus cinta
Coklat - Sebab aku haiwan yg comel
Lain-lain - Sebab aku fikir aku hebat
sambungkan bagi jadi 1 ayat..
KONGSI-KONGSILAH JAWAPAN ANDA~ (JAWAPAN JUJUR BARU BEST) hehe :))


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

dotdotdot :]

haih ris0nye spm lagi 12hari ~ *stadinye tak jugakk* hahah . exam p0n jawab tpahape . aduyy . apesal lha malas sangad nie salwa . . wake up ! *tade sape ke yang nak motivasi aku ?* hee :)) 
ape nak jadi enta . haiyaa~ help me . . *tolong diri kau tu dulu salwa* .  huhh . taknak failed ...........!!!

#doakan aku ehh korang .


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Thursday, 27 October 2011

Tuesday, 25 October 2011

no title . kau bace kau tau lah :)

hahh . sejarah ~ tak tido langsung ari niee . hahh . hebad . #bangge cked *tingtong gax snanye . heheh :)) 
tension ouhh . lepas satu satu lagi masalah datang . haih . penad lha ceni :(( . ta tau nak buad ape . hanye mampu cry . hurm . sad arkh . ta tau nak ngadu kat sape . blog nie je ler~
mode :: saket pewot yang mcm chipsmore kejap datang kejap tade+saket pale+sedih sampai mate lebam+tension+badmood 
whaa . mcm yb plak kan . hahah .
arrggggggggghhhhhhhhhhhh ! tension !

*oke . ini muke stress . tapi bukan aku . nie gamba katon jee . 
haha :))

azan berkumandang suda . that's all . baii !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Sunday, 23 October 2011

kOrang , tolOng ckEd bOle ?

hai korang :))
sehat ? ade hajat niyh .
mntak tolong cked bole ?
ade tip tak nak hilangkan sakit perut ?
*tibe tibe je kan ?
huk3 . share r cked . tnga saket perot niyh . sejak kbelakangan dalam mggu niyh asyek saket perot jee . tak senang betol .
makan ubat macam macam kot .
tak berkesan . 
huh ! damn it .
:((
kenape eyh ? 
help me pliss~


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 22 October 2011

Friday, 14 October 2011

dengarkan :)) *likedissong


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

ya allah . mintak mintak lah keputusan yang aku buad niee betol . 


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Monday, 10 October 2011

~BELAJAR daripada PENSIL~



seorang anak bertanya kepada ibunya yang sedang menulis surat . 
" ibu menulis tentang pengalaman kita ya ?"
pertanyaan si anak , si ibu berhenti menulis dan mendapatkan anaknya dan berkata , 
"ibu sedang menulis tentang kamu tapi apa yang lebih penting daripada isi tulisan ini ialah pensil yang sedang ibu gunakan . ibu amat berharap kamu bakal menjadi seperti pensil apabila dewasa kelak . "
si anak yang tidak puas hati terus bertanya . 
"apa keistimewaan pensil tu ? bukan ke ia sama macam pensil yang lainnya ? "
sambil tersenyum ibunya menjelaskan hal sebenar .
"pensil ini mempunyai 5 kualiti hidup yang jika diamalkan selalu pasti membuat hidup kita tenang .. "

 KUALITI PERTAMA
(pensil mengingatkan kamu untuk bersyukur)
*pensil takkan bergerak sendiri tanpa seseorang itu mnggerakkannya . pergerakan manusia itu dibantu oleh kudrat yang dikurniakan tuhan . tanpa kudrat itu , kita takkan mampu berbuat apa apa . sebab tu , kita harus bersyukur atas segala nikmat sama ada kecil atau besar atas apa yang dikurniakan . pensil turut mengajar kita tak mampu hidup sendiri tanpa ada bantuan .

 KUALITI KEDUA
(pensil memberi peluang memperbaiki kesilapan)
dalam proses menulis , adakalanya kita terpaksa berhenti dan gunakan pengasah untuk menajamkan pensil sebelum boleh terus menulis . semasa diasah , si pensil ini akan merasa sakit dan menderita . sama juga macam kehidupan kita . tak semudah apa yang kita harapkan . kadangkala kita juga terpaksa berhenti dan melalui pelbagai kepayahan dan penderitaan . tapi jangan sesekali kita cepat mengalah kerana jika kita berusaha memperbaiki kelemahan itu , pasti kejayaan akan datang menghampiri .

 KUALITI KETIGA
(pensil memberi kita peluang mengubah kesalahan)
tulisan yang salah dihapuskan dengan pemadam . ia mengajar kita bahawa melakukan kesalahan dalam hidup ini bukan perkara yang memalukan dan harus dikesali . setiap orang belajar daripada kesilapan yang pernah dilakukannya . ia membantu kita untuk terus berada di landasan yang betul .

 KUALITI KEEMPAT
(tulisan yang cantik dipengaruhi oleh apa yang ada didalam pensil , bukan bahagian luarnya)
bagi memastikan tulisan itu cantik dan jelas , apa yang penting adalah kualiti karbonnya , bukan hanya bergantung pada cantik atau tdak luaran pensil itu . sama juga dengan manusia , kecantikan seseorang itu menyerlah daripada hatinya . jika mempunyai sikap dan personaliti yang baik , maka zahirnya juga akan turut kelihatan cantik . sebab itu , sentiasalah berusaha untuk menyemai sikap sikap positif dalam diri .

 KUALITI KELIMA
(pensil selalu meninggalkan tanda)
tulisan yang salah dan dipadam selalu meninggalkan tanda . seperti juga dalam kehidupan , kita harus sedar apa pun yang kita buat dalam hidup ini pasti meninggalkan kesan . justeru , sebelum melakukan apa apa tindakan yang kurang baik , fikir dulu agar tak mendatangkan kesan buruk dimasa hadapan . 

 everyone jadilah macam pensil :))


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 8 October 2011

ohh mr. ladybug !


i want you to know that i miss you a lot mr. ladybug :((


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Thursday, 6 October 2011

aww ! awek cun tuee . .

hye peeps ! assalamualaikum . salam sejahtera .
ari niee nak share 9 tips melawa gaye awek cun . simple jerr . hahh . sesape yang rase diee girl tu bole cube . piwwitt . hehe .
jom jom bace sini :))
mule mule jadikan ghaddul basor (menundukkan pandangan) sebagai hiasan mata korang , insyaallah mata korang akan semakin bening dan jernih .
2nd , oleskan lipstik kejujuran pada bibir korang , pasti korang nampak semakin manis . *bukan manis gulagula yerr*
then , gunekan pemerah pipi korang dengan kosmetik yang diperbuad daripade rase malu yang dijual di salon iman . *lebih jimat dan tiada kos*
4th , hiasilah kedua belah tangan korang yang lembut tuee dengan gelang tawaduk dan jari jemari korang dengan cincin ukhwah
5th , pakailah anting anting mustami (pendengar) yang taad kepade allah swt dan rasulNya , korang mesti tampak anggun . aww !
seterusnye , jangan lupe tiap hari pakai sabun istighfar yang menghilangkan semua dose dan kesalahan yang penah korang buad .
hiasi rambut korang dengan tudung mahkota yang menghilangkan ketomba pandangan boys yang merbahaya . upps .
haa . . lengkapkan diri korang dengan sebaekbaekk kalung iaitu kalung kesucian .
last sekali bubuh bedak kat wajah korang dengan air seri wuduk , nescaya wajah korang akan berseri seri pade pandangan manusie dan di akhirat kelak .
selamat mencube !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Wednesday, 5 October 2011

wat is C.I.N.T.A ?

C : ceritera 2 hati , bertemu tanpa dirancang . berkasih tanpa diduga , tiba2 dalam hati wujudnya perasaan sayang yang terlalu sukar untukk digambarkan serta dinyatakan , namun yang pasti itulah cinta ..


I : impian sebuah perhubungan .. pastinya segala yang diimpikan adalah indah belaka , biarpun ada kalanya bukan mudah untuk digapai .. bukan untuk digalas dan diredah , namun kuasa sebuah cinta mampu mengatasi segalanya ..


N : nur yang menerangi cinta yang terjalin .. wajah , hidup dan segalanya dirasakan terang .. kerana kehadiran insan yang bernama kekasih ..


T : tulus ikhlas dalam meluahkan rasa sayang .. tade rasa sangsi dan tade rasa gusar , untuk menyatakan dialah satu2nya pilihan hati ..


A :aku dan dia .. agar hubungan terus direstui hingga berakhir dengan sebuah ikatan yang suci ..


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Sunday, 2 October 2011

pAtAh hAti ?

assalamualaikum .
mud baex kord .
aku nak share sumtinx .

*CARA ATASI PATAH HATI*

1st : percaya pada takdir
bile 'bekas kekasih' memutuskan untuk memilih orang lain , ajar diri korang untuk mempercayai bahawa dunia belom berakhir lagi ! pujuk diri dgn mengatakan bahawa diee tu bukan yang terbaik untuk korang . yakinkan bahawa tuhan memiliki rencana indah lain untuk korang .

2nd : relakan 
mencintai seseorang bererti korang harus siap sedia untuk relakan diee tu terus bahagia dan bersedia untuk kehilangannya . bile diee tu menyatakan bahawa diee tak rase bahagia bile dengan kitee , jangan la pakse segale tok stay ngan korang . 

3rd : lupakan
teori memang tak semudah praktikal . tapi saat diee putuskan untuk tinggalkan korang walaw atas alasan ape pun , korang kene terus mengajar diri untuk lupekan diee . awalnye memang susah gile kan ? ape kate korang sibukkan diri dgn pelbagai aktiviti yang positif di luar sbg usaha untuk lupekan diee .

4th : ambek hikmahnye
pengalaman adalah guru terbaek untuk diri kitee . jadikan pengalaman ini sbg satu pengalaman yang berharge untuk korang . ambek hikmahnye n pastikan mase korang mulekan hubungan baru , hal hal cm tue tak berulang oke ?

5th : be nice
korang kene teros berbuad baek mase korang berhubungan dgn sape sape pun . tingkatkan harga diri n teluslah dalam p'hubungan . korang mesti akan lebih dihargai oleh individu baru kelak !

k lah . itu jer . bai !



thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Wednesday, 28 September 2011

yuhOo . .

malas lah asenye na p skolaa esokk :((
membe-2 aku sume malas na p .
sbb arn ade program mnde uh at besout . uhh
dunt like ouh !
bai .


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Tuesday, 27 September 2011

awak..
sebenanye saye na bg tau awak..
awak tu..
awak lah..
boring ohh ~
*karut ayam*
bai !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Thursday, 22 September 2011

cuti cuti hati *

hary ney aku dok rumah . malas nx jejakk kaki ke sch . sehat kan hati , pale otak aku , pikiran aku .
hah . 


*hurm :((

patah hati + kecewa + sedih kord . huaha . nape ? prob ngan bf nd kawan kawan maybe . yeke ? enta lahh . 

fed up gile lah kan . saba je lah . brani sangad nx bermaggi cintan nie kann . amekau (tv3 semalam) :))
esok da na mex exam lagyy . haduyy . nyamperhh ! da la result aku sub len da terokk . plus plus lagy lah . nx buad cmane kann . niee pegy sch pon malas . 
padan lah muke aku kann . haha .
hati aku baex da cked . mintak mintak esok bole lupe . nd aku tak nakk lagy tengok muke budak budak pendera hati aku niyh . #ehh bole kea ? da la 1 claz . ohh no !
aku rase mcm tak nak pegy sch . aku tak tau lah ape salah aku kann . 
#malas nak pk . pegy mampos !
[fullstop !]
get lost 
*


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Wednesday, 21 September 2011

satu pintaku~

maafkan aku bintang....


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Monday, 19 September 2011

hari ini hari isnin



ape mende ar title ney 
haha . like shitt !
ary ney pegy skola seperti byase,
tapi ary ney luar byase guwa rase .
sebab pagi2 lagi guwa dah 6pk budakk sorang neyh .
hati guwa membara . 
whaha . taktahan betul guwa
sakednye hati...
guwa takboleh blaja langsong .
engat pasal sumting ney .
mumyy...
esok exam sub maot guwa .
cmane guwa nx hadapi neyy...
hate3 !
arggghhhhh....................
hati guwa bengang gile3 ary neyh !
[fullsetopp !!!]


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Sunday, 18 September 2011

rase hati ~

:))
reader . guwa terkejot wey ! guwa dapad calling . perh . dalam nx x nx guwa jawab . haha :D 
hati berdebar-debar lagy niyh . huaa . 
bukan calling dari pusat mental lahh .
dari guwa punye ladybug . hati gembire gile bhai ! 1st call . guwa rindu dea sangad-2 .
tu pasal guwa beranikan diri answer calling tuh . sumpah malu guwa .
orang jawab calling bercakap , guwa sepatah pertanyaan pun tade . haha 
kesian ladybug guwa tuh . i'm sorry dude !
guwa nx cakap yg guwa rindu kau ladybug . tapi mulut guwa tax tercakap . huaa :((
#agak bengong gx guwa neh . pape pon guwa nx ucap thanks to ladybug ! ich liebe dich <3


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

sape lelaki ?

1. Jika lelaki menyendiri dan menjauhkan diri, ketahuilah dia dalam keadaan tertekan. Boleh jadi ada tekanan di tempat kerjanya, boleh jadi oleh kereta yang dimilikinya, atau boleh jadi beberapa kerenah anda yang menjadi menyebabnya.

2. Apabila lelaki menyendiri, kita boleh simpulkan dia sedang tertekan, berbeza dengan anda, dalam keadaan tertekanlah segala rahsia akan diceritakan. Anda melakukan begitu untuk meraih simpati.

3. Meskipun begitu, usahlah risau, ia sekejap saja. Emosi pada orang lelaki umpama getah, sekejap saja telah kembali ke bentuk asal walaupun tadinya terhenyak pipih. Berbeza dengan anda bukan? Tatkala anda tertekan, emosi anda umpama ombak.
Ombak memang tidak pernah reda, kalau reda pun mengambil masa yang lama.

4. Apabila lelaki suka menyendiri dan berdiam diri, biasanya disebabkan imejnya yang tergugat. Biarkan sahaja untuk tempoh-tempoh tertentu.
Usah 'gatal-gatal' sangat memujuk. Kadang-kadang lelaki hanya perlukan 'tempoh bertenang' sebelum mengambil langkah seterusnya. Anda kelam- kabut, maka itu anda mudah marah, cemburu dan merajuk apabila berdepan dalam situasi begini. Ohhh, itu silap.

5. Lelaki selalunya dapat menyesuaikan diri apabila menghadapi kesukaran, berbeza wanita biasanya cukup risau dalam keadaan demikian. Dan usah risau sangat kalau lelaki anda cuba berjauhan dari anda dalam keadaan-keadaan demikian sebab semula jadinya lelaki terasa selesa berjauhan dengan keluarga. Ini tentu berbeza sekali dengan anda, yang suka dan berasa tenang bersama keluarga?

7. Lihat perbezaan sebagai sebab untuk sempurna menyempurnakan bukan jurang kedegilan untuk tidak mahu memahami.

8. Lelaki itu cara fikirnya makro, iaitu dia melihat secara keseluruhan, sedangkan anda para wanita mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci. Maka itu, usah hairan, terkadang suami selamba dengan masalah yang anda rasakan cukup berat. Anda telah kering air mata sedangkan dia masih belum menitis walau sebutir pun air mata.

9. Jika berlaku pertengkaran selalunya dia akan melawan habis-habisan dan anda pula mengalah dan pura-pura setuju demi perhubungan. Usah terasa teruk sangat dengan keadaan ini, lelaki memang begitu, sentiasa mahu menang dan mahu sentiasa dilihat menang walaupun hatinya mengakui kesilapannya dan mahu berubah mengikut apa yang anda perkatakan.

10. Walaupun anda tahu anda benar dan anda tidak pernah berbuat salah, akhirilah semua pertengkaran dan perselisihan dengan anda yang meminta maaf.
Anda mahukan dia yang meminta maaf? Usah harap. Lelaki memang berat untuk meminta maaf terutama daripada pasangannya. Ikut kajian, wanita lebih mudah meminta maaf dalam keadaan apa jua dan atas hal apa jua, maka gunakan kelebihan ini untuk lebih mudah meminta maaf walaupun tidak bersalah.

11. Satu lagi yang anda patut tahu tentang lelaki ialah mereka memang suka memberi arahan bagaikan ketua yang mempunyai kuasa. Usah dilawan, tapi layanlah hati sendiri dengan berleter hingga anda sendiri berasa puas. Tapi awas, jangan sampai berleter di hadapannya, itu boleh memburukkan keadaan.

12. Kata orang, wanita sinonim dengan leteran. Kalau tak pandai berleter bukan wanita namanya. Ya, teruskan saja berleter, hamburkan semua yang menekan kepala. Cuma mohon berleter di dalam bilik yang tertutup, sebab kucing pun pening dengan leteran anda.

13. Lelaki memang rimas dengan leteran dan cepat naik darah apabila asyik dileteri. Lihatlah betapa berbezanya seorang wanita dengan seorang lelaki.
Tidakkah anda setuju jika dikatakan, adalah amat beruntung jika anda tahu lebih banyak tentang lelaki?

14. Mengapa lelaki begitu? Itulah bukti kekuasaan ALLAH. DIA menjadikan perbezaan yang ketara antara lelaki dengan wanita, agar apabila disatukan, terjalinlah satu bentuk kekuatan lantaran saling sempurna menyempurnakan - lengkap melengkapi. Semua kekurangan isteri akan dipenuhi oleh suami dan semua kekurangan suami akan dipenuhi pula oleh isteri.

"People wil forget what you said,
people will forget you did,
but people will never forget how you made them feel..."


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

cube kau bace , eja , paham bet0l2 sblum ikut :))

Assalamualaikum w.b.t , 
hye reader ! 

Hari ney tiba2 mood aku baik sikit jadi aku rasa macam nak bagi pendapat tentang cara yang paling tepat untuk melupakan bekas kekasih , bekas pengarang jantung atau baby hubby korang . kehkeh . nx kata aku ney hebat takde lah , aku cakap melalui pengalaman aku n membe2 kerabad aku je ney . sebagai manusia kita takkan lari dari melakukan kesilapan jadi bila 2 hati yang dulu bertaut tiba2 berpecah mungkin ada kesilapan yang kita sedar atau tak sedar . kesilapan dari 2 pihak , sebelah pihak atau datang dari pihak lain .
#kalau takpaham buad2 paham jew okeyy ! :))


benda first yang orang selalu buat kalau nak lupakan kekasih ialah buang segala gambar yang ada masa bercintan cintun dulu atau ketika fasa semuanya indah belaka . kentut pun bau wangi , muka awek baru bangun tidur pun comel je biar lah bertempek air liur basi kat pipi . kehkeh . bila tengok gambar je rasa nak marah sebab awek tue dah lari dengan laki yang lebih jambu macam hero cerita city hunter . yang pakwe2 pulak entah kemane cari awek baru . kalau da jumpe awek muke cun , hurm . alamatnye tersangkut lah weyy . haha . 
Tapi jangan buang , jangan buang terus tapi lagi elok kalau cut dan simpan kat dalam folder yang kita takkan bukak buat sementara waktu . tulis folder tue dengan nama yang buat kita takut nak bukak ke , kita tak ingat nak bukak ke . cari inisiatif supaya kita boleh sorok sekejap gambar gambar tue dari kita buang terus ke dalam recycle bin . hehe .

Kenapa aku cakap macam tue sebab kalau korang mengamuk dan buang semua gambar gambar tersebut tapi korang tak pernah boleh lupakan wajah awek / pakwe korang tetap takde guna . gambar2 tersebut tak bersalah pun jadi ada baiknya di jadikan kenangan dan boleh tunjuk dekat anak cucu cicit kelak . hua3 . inilah tok ayah / nenek masa muda2 dulu sebelum kahwin dengan tok nenek / ayah ko . kehkeh .



Sama jugak dengan nombor telefon , macam mana korang buang pun tetap takde guna sebab korang dah bertahun couple mestilah korang akan hafal nombor tersebut . kan ? tapi ada jugak kes kecik yang jenis susah nak hafal nombor . lembap gitu . huhu . kalau yang jenis macam tue maybe cara macam ney berkesan lah kot . tapi kalau buang nombor telefon sekalipun kalau masih teringat dekat bekas kekasih agak2 korang akan sembuh tak luka yang tengah bernanah tue . kalau luka orang tua2 selalu pesan jangan makan telur , jangan makan ayam sebab takut berparut . jadi sama lah dengan luka akibat cinta jangan buat sesuatu yang boleh buat luka dalam hati berparut . parah weyy kalau da luke berdarah hati tue . perh . sakit2 .


Sama jugak dengan cara block atau remove facebook bekas kekasih . takpun block blog si awek / pakwe . aku nak tanya adakah dengan cara tersebut terus hilang segala kenangan korang berdua dan settle masalah . kalau macam tue tiap2 hari boleh couple clash sebab senang sangat . susah lagi nak makan kacang cap tangan . paling lama seminggu dua , lepas tue mula lah jadi stalker terhebat , bila si awek / pakwe dah ada pengganti mula lah nak makan hati dan nekad nak bunuh diri . usually pakwe lah yang suke nx buat cm ney . euww . taksuka betul aku . semua benda tue takde guna selagi korang tak start balik dari awal .

Jadi korang boleh buat apa saja tapi sebelum tue korang kena buat 1 benda je , TERIMA KENYATAAN . sebelum korang berjaya buat benda ney jangan harap yang korang mampu untuk melepaskan semua kenangan yang pernah tercipta . ambik masa dan belajar terima kenyataan . hanya dengan cara ney kita akan mampu untuk terus berdiri dan meneruskan kehidupan yang masih panjang . aku tak cakap benda ney boleh di lakukan dalam masa yang singkat , just berusaha dan terus berusaha untuk belajar melepaskan benda yang dah tak boleh di baiki . kadang kadang dengan cara macam ney secara tak langsung boleh buat kita kenal diri , lebih menghargai
dan bertambah kekuatan semangat dalam diri . #betul weyy . kau tak rase lagi . kau tengok lah nanti . hahax


Jadi mana mana yang tengah frust menonggeng sampai tertonggeng tonggeng ahkak nin harap janganlah nak sedih sedih sampai taknak makan , taknak kerja , taknak belajar takpun terjun KBMALL sebab nak tunjuk ke'frustan' tersebut .iIngat Allah temukan kita dengan orang salah untuk kita belajar sesuatu . belajar sayangkan diri sendiri , mak ayah sebelum terjatuh sayang dekat orang lain . aku cam ney tau . hehe . then , korang dahulukan mana yang lebih penting sebab Allah dah jadikan manusia nei berpasang pasangan . cuma cepat atau lambat je . bagi yang cepat bertemu jodoh semoga bahagia dan bagi yang lambat jangan bersusah hati sebab kita di berikan extra masa untuk enjoy . hikhikhik :D


'Berapa lama pun tempoh kita bercinta , kalau takde jodoh takkan kemana . jadi jangan jadikan usia percintaan anda sebagai tiket yang si dia adalah jodoh anda . jodoh adalah rahsia Allah .

p/s : kau pikir lah weyy . aku rase ade baik gx aku create ney . saje nx share ngan korang yang dah ber'ex ex tue . sharing is caring kan ? :))
k thanks . babai . mmwahxx2 !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !

Saturday, 17 September 2011

HEBATKAH insan bernama PEREMPUAN ?

Assalamualaikum...


Siapa kata jadi perempuan tu senang?

nak kena tutup sana, tutup sini
tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang tak bising
perempuan, stoking pon kena pakai
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
konfem tak tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek
tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?



Siapa kata jadi perempuan tu senang?

tiap2 bulan, mesti ada penyakit
nak pergi kelas pon susah
kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sebab sakit
cuba tengok budak lelaki , selamber jek
kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
tapi, perempuan hidup berpuluh-puluh tahun dengan penyakit tiap-tiap bulan, survive jek
tengah-tengah sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon tak perasan yang dia sakit
hebat kan perempuan?






============================================================

What makes a girl beautiful are the smiles she gives and the kindness she shows.
Sometimes, someone with the widest smile is the who has gone through the hardest times.

============================================================


Siapa kata jadi perempuan tu senang?

hati ni Allah jadikan lembut betul
cepat jek sensitif
cuba tengok orang putus cinta
selalu perempuan yg paling susah nak lupa
lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru
cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
siapa yg paling teruk menangis?
perempuan kan? lelaki boleh gelak2 lagi
lembut tak lembut hati perempuan
tapi dengan hati yang lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki
hebat tak perempuan?







============================================================

It's amazing how someone can break your heart, but you can keep loving them with every broken bit.
============================================================


Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yang merajuk dengan Allah
diorang cakap, Allah tak adil
kenapa Allah lebihkan lelaki?
kenapa perempuan kena dengar cakap suami?
kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, tak susah macam nak jaga sorang anak perempuan




Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan-perempuan kat luar sana yang rebel diorang pakai pakaian yang tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki tak payah tutup pon' diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
diorang sanggup gadaikan diri diorang sebab percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
kesian kan kat diorang?



============================================================

Some people come in your life as blessings, and others come in your life as lessons.
============================================================






Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
diorang cakap diorang buat macam tu sebab Allah tak adil
persoalannya sekarang
betul ke Allah tak adil dengan perempuan?


Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa
kalau bukan kaki ibunya?


Betul, isteri kena ikut cakap suami tapi,
seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya








Tak adil lagikah Allah pada perempuan?


Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan
untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri,


cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu
tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu


MashaAllah, hebatnya perempuan kan?



============================================================

LIFE is a given. LIVING is optional. Don't be a passenger when YOU are already the CAPTAIN.
============================================================



kenapa perempuan hebat?


Sebab kasih sayang Allah yang jadikan kita hebat


Cuba dengar pula lagu-lagu yg berkumandang dekat radio
banyak lagu pasal perempuan kan?
contohnya macam lagu SUMAIYYAH,
jarang kita dengar lagu pasal lelaki
sayang tak sayang Allah tu dekat perempuan,


sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia







Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya
orang akan cakap
'disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'
kita tak pernah dengar orang cakap
'disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'
Tak kan?


hebat tak Allah jadikan perempuan tu?
masih tak adil lagikah Allah dekat perempuan?


Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
perempuan senang nak masuk syurga
tengok hadis ni,



"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."(Hadis Riwayat Ahmad) tak adil lagikah Allah dekat perempuan?


oh perempuan, sedarlah
betapa sayangnya Allah dekat kita
betapa cintanya Allah dekat kita
tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yang tak berasas dekat Allah?


Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia
bayangkan, dunia yg besar ni, dunia yang cantik ni, kita jadi hiasan
dan seindah-indah hiasan tu adalah wanita solehah
kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan?






============================================================

Thank you Allah for giving me sight after I was blind & placing me among the best of humanity. Alhamdulillah for making me a Muslim.

============================================================

#setelah di edit ciked dari cny , kredit to aku :)) like dengan entry niyh , t0k peringatan diri sendiri jugak ! n nx share ngan k0rang yang sudi usya bl0g aku yang miskin lagi hod0h neyy . okeyy . babai !~ mmuachhxx !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !