Sunday, 2 October 2011

pAtAh hAti ?

assalamualaikum .
mud baex kord .
aku nak share sumtinx .

*CARA ATASI PATAH HATI*

1st : percaya pada takdir
bile 'bekas kekasih' memutuskan untuk memilih orang lain , ajar diri korang untuk mempercayai bahawa dunia belom berakhir lagi ! pujuk diri dgn mengatakan bahawa diee tu bukan yang terbaik untuk korang . yakinkan bahawa tuhan memiliki rencana indah lain untuk korang .

2nd : relakan 
mencintai seseorang bererti korang harus siap sedia untuk relakan diee tu terus bahagia dan bersedia untuk kehilangannya . bile diee tu menyatakan bahawa diee tak rase bahagia bile dengan kitee , jangan la pakse segale tok stay ngan korang . 

3rd : lupakan
teori memang tak semudah praktikal . tapi saat diee putuskan untuk tinggalkan korang walaw atas alasan ape pun , korang kene terus mengajar diri untuk lupekan diee . awalnye memang susah gile kan ? ape kate korang sibukkan diri dgn pelbagai aktiviti yang positif di luar sbg usaha untuk lupekan diee .

4th : ambek hikmahnye
pengalaman adalah guru terbaek untuk diri kitee . jadikan pengalaman ini sbg satu pengalaman yang berharge untuk korang . ambek hikmahnye n pastikan mase korang mulekan hubungan baru , hal hal cm tue tak berulang oke ?

5th : be nice
korang kene teros berbuad baek mase korang berhubungan dgn sape sape pun . tingkatkan harga diri n teluslah dalam p'hubungan . korang mesti akan lebih dihargai oleh individu baru kelak !

k lah . itu jer . bai !



thankie sudi bace ツ suke ? click like !

6 comments:

Sekamar Rindu said...

hidup memang ada dugaan...

Orkid Melur said...

suke en3 ni :D muahaha ~

. bintAng hAti LADYbUg . said...

sekamar rindu : kitee tak penah lari dari dugaan pun . lumrah :)

orked : huhu . b'pengalaman 6pak . kehkeh

EyA edamanhatiku said...

gud entri ne..iktibar tuk adik2 yg ptus cinto hehe

eddy syrol said...

tips yang baik :)

jom singgah sini sat
Eddy Interview Retis: Roxanne


UJANG DAN LISA SURIHANI

. bintAng hAti LADYbUg . said...

hehe . bole ikot tips neyh kpd sape-2 yang tnga patah hati tuee :)