Sunday 18 September 2011

cube kau bace , eja , paham bet0l2 sblum ikut :))

Assalamualaikum w.b.t , 
hye reader ! 

Hari ney tiba2 mood aku baik sikit jadi aku rasa macam nak bagi pendapat tentang cara yang paling tepat untuk melupakan bekas kekasih , bekas pengarang jantung atau baby hubby korang . kehkeh . nx kata aku ney hebat takde lah , aku cakap melalui pengalaman aku n membe2 kerabad aku je ney . sebagai manusia kita takkan lari dari melakukan kesilapan jadi bila 2 hati yang dulu bertaut tiba2 berpecah mungkin ada kesilapan yang kita sedar atau tak sedar . kesilapan dari 2 pihak , sebelah pihak atau datang dari pihak lain .
#kalau takpaham buad2 paham jew okeyy ! :))


benda first yang orang selalu buat kalau nak lupakan kekasih ialah buang segala gambar yang ada masa bercintan cintun dulu atau ketika fasa semuanya indah belaka . kentut pun bau wangi , muka awek baru bangun tidur pun comel je biar lah bertempek air liur basi kat pipi . kehkeh . bila tengok gambar je rasa nak marah sebab awek tue dah lari dengan laki yang lebih jambu macam hero cerita city hunter . yang pakwe2 pulak entah kemane cari awek baru . kalau da jumpe awek muke cun , hurm . alamatnye tersangkut lah weyy . haha . 
Tapi jangan buang , jangan buang terus tapi lagi elok kalau cut dan simpan kat dalam folder yang kita takkan bukak buat sementara waktu . tulis folder tue dengan nama yang buat kita takut nak bukak ke , kita tak ingat nak bukak ke . cari inisiatif supaya kita boleh sorok sekejap gambar gambar tue dari kita buang terus ke dalam recycle bin . hehe .

Kenapa aku cakap macam tue sebab kalau korang mengamuk dan buang semua gambar gambar tersebut tapi korang tak pernah boleh lupakan wajah awek / pakwe korang tetap takde guna . gambar2 tersebut tak bersalah pun jadi ada baiknya di jadikan kenangan dan boleh tunjuk dekat anak cucu cicit kelak . hua3 . inilah tok ayah / nenek masa muda2 dulu sebelum kahwin dengan tok nenek / ayah ko . kehkeh .



Sama jugak dengan nombor telefon , macam mana korang buang pun tetap takde guna sebab korang dah bertahun couple mestilah korang akan hafal nombor tersebut . kan ? tapi ada jugak kes kecik yang jenis susah nak hafal nombor . lembap gitu . huhu . kalau yang jenis macam tue maybe cara macam ney berkesan lah kot . tapi kalau buang nombor telefon sekalipun kalau masih teringat dekat bekas kekasih agak2 korang akan sembuh tak luka yang tengah bernanah tue . kalau luka orang tua2 selalu pesan jangan makan telur , jangan makan ayam sebab takut berparut . jadi sama lah dengan luka akibat cinta jangan buat sesuatu yang boleh buat luka dalam hati berparut . parah weyy kalau da luke berdarah hati tue . perh . sakit2 .


Sama jugak dengan cara block atau remove facebook bekas kekasih . takpun block blog si awek / pakwe . aku nak tanya adakah dengan cara tersebut terus hilang segala kenangan korang berdua dan settle masalah . kalau macam tue tiap2 hari boleh couple clash sebab senang sangat . susah lagi nak makan kacang cap tangan . paling lama seminggu dua , lepas tue mula lah jadi stalker terhebat , bila si awek / pakwe dah ada pengganti mula lah nak makan hati dan nekad nak bunuh diri . usually pakwe lah yang suke nx buat cm ney . euww . taksuka betul aku . semua benda tue takde guna selagi korang tak start balik dari awal .

Jadi korang boleh buat apa saja tapi sebelum tue korang kena buat 1 benda je , TERIMA KENYATAAN . sebelum korang berjaya buat benda ney jangan harap yang korang mampu untuk melepaskan semua kenangan yang pernah tercipta . ambik masa dan belajar terima kenyataan . hanya dengan cara ney kita akan mampu untuk terus berdiri dan meneruskan kehidupan yang masih panjang . aku tak cakap benda ney boleh di lakukan dalam masa yang singkat , just berusaha dan terus berusaha untuk belajar melepaskan benda yang dah tak boleh di baiki . kadang kadang dengan cara macam ney secara tak langsung boleh buat kita kenal diri , lebih menghargai
dan bertambah kekuatan semangat dalam diri . #betul weyy . kau tak rase lagi . kau tengok lah nanti . hahax


Jadi mana mana yang tengah frust menonggeng sampai tertonggeng tonggeng ahkak nin harap janganlah nak sedih sedih sampai taknak makan , taknak kerja , taknak belajar takpun terjun KBMALL sebab nak tunjuk ke'frustan' tersebut .iIngat Allah temukan kita dengan orang salah untuk kita belajar sesuatu . belajar sayangkan diri sendiri , mak ayah sebelum terjatuh sayang dekat orang lain . aku cam ney tau . hehe . then , korang dahulukan mana yang lebih penting sebab Allah dah jadikan manusia nei berpasang pasangan . cuma cepat atau lambat je . bagi yang cepat bertemu jodoh semoga bahagia dan bagi yang lambat jangan bersusah hati sebab kita di berikan extra masa untuk enjoy . hikhikhik :D


'Berapa lama pun tempoh kita bercinta , kalau takde jodoh takkan kemana . jadi jangan jadikan usia percintaan anda sebagai tiket yang si dia adalah jodoh anda . jodoh adalah rahsia Allah .

p/s : kau pikir lah weyy . aku rase ade baik gx aku create ney . saje nx share ngan korang yang dah ber'ex ex tue . sharing is caring kan ? :))
k thanks . babai . mmwahxx2 !


thankie sudi bace ツ suke ? click like !