Friday 9 September 2011

ya alLah . . pinta hati ini ditukar ke hati yang baru


kadang2 , aku penat melayari bahtera kehidupan ini .
segala mehnah ujian cinta sedaya upaya menepis dengan kesabaran .
hati mengeluh letih tanda imanku sedang bergelut dengan kecamuk cinta nafsu .
cuba keluar dari neraka zulumat mendaki gunung ketaqwaan . 
demi mendapatkan secebis cinta kudus Ilahi .
aku bilang cinta pada DIA , tapi ??
aku lalai dalam suruhanNya .
munafikkah diri ney ?
betapa malunya bibir ni menuturkan ayat2 cinta kepadaNya .
sedangkan hati ni diselaputi kekaratan maksiat hakiki .
ya alLah . . kurniakanlah kepadaku 'Qalbu Jadid' .
yang selalu merinduiMu .
yang berdetakkan Asma'Mu .
yang bernafaskan KasihMu .

ya alLah . . 
aku malu ya alLah . 
:(
banyak sungguh d0sa yang aku lakukan .

cintaku hanya kupersembahkan untuk . .
yang menciptakanku .
memberiku jiwa .
memberiku udara . . agar tetap hidup .
memberiku segalanya . . selayaknya manusia .



ALLAH menguji keikhlasan HATI kita SENDIRIAN ,
ALLAH memberi kita KEDEWASAAN bila kita ditimpa MASALAH ,
ALLAH melatih kita dengan KESABARAN dalam kesakitan ,
ALLAH tidak pernah mengambil sesuatu kecuali dengan menggantikannya dengan lebih BAIK .






thankie sudi bace ツ suke ? click like !

0 comments: